Hoppa till huvudinnehåll

Spärra ditt kort

Nya kort hav berg ny4
  1. Du kan spärra ditt kort i din Mobilbank eller från Internetkontorets kortsidor. Då beställs ett nytt kort med nytt kortnummer till dig automatiskt. Kortet levereras inom två veckor.

  2. Under våra öppettider kan du spärra ditt kort genom att ringa vår Kundservice på telefon 0204 292 910.

  3. På kvällar och helger kan du ringa spärrtjänsten på telefon 020 333, från utlandet +358 20 333. Spärrtjänsten är öppen 24 timmar i dygnet.

Spärra din mobila enhet – digital plånbok

Om du tappar bort din mobiltelefon, surfplatta eller smartklocka med digital plånbok, kan du själv ta bort kortet från plånboken via en annan enhet som du har tillgång till. Om du inte har möjlighet att göra det, kan du spärra din mobila enhet genom att kontakta Kundservice på telefon 0204 292 910 eller spärrservice på telefon 020 333. Om du har kvar ditt fysiska kort, behöver du inte spärra själva kortet.

Läs mer om digitala plånböcker

StopService för Premium- och Private Banking-kunder

Du som är Premium- eller Private Banking-kund kan spärra alla dina registrerade Ålandsbanken-kort (och även andra kort som du har registrerat) samt dina mobilabonnemang dygnet runt via StopService per telefon 020 144 3240. Om du befinner dig utomlands, ring +358 20 144 3240 . Tänk på att tydligt meddela vad det är som du vill spärra då du ringer. Registrera dina kort hos StopService i Mobilbanken eller i Internetkontoret.