Korttireklamaatiot
Korttireklamaatio
Korttireklamaatio tarkoittaa, että pyydät korttiyhtiöltä maksun palautusta. Ensi sijassa sinun tulee ottaa yhteyttä myyjään, mutta jos et sitä kautta saa apua, voit tehdä reklamoida korttioston Ålandsbankenille seuraavissa tapauksissa:
et tunnista kortillasi tehtyä tapahtumaa
korttimaksu on veloitettu useaan kertaan
et ole saanut kortilla maksamaasi tuotetta tai palvelua
saamasi tuote on virheellinen, rikki tai ei vastaa tilattua.
Täytä korttireklamaatio huolellisesti, lisää pyydetyt liitteet ja lähetä se meille mahdollisimman nopeasti. Alempaa löydät lisätietoa eri reklamaatiotyypeistä.
Saat vahvemman suojan korttiostoksillesi maksaessasi luottokortilla verrattuna debitkorttiin. Pankin vastuu vioista ja puutteista on suurempi luottokortilla maksaessa.
Lataa reklamaatiolomake
Täytä lomake huolellisesti ja allekirjoita se
Lähetä lomake liitteinen Asiakaspalveluumme Internetkonttorin tai Mobiilipankin viestitoiminnon kautta.
Voit myös lähettää lomakkeen postitse osoitteeseen: Ålandsbanken Abp, Asiakaspalvelu, PB 3, 22101 Maarianhamina.
Jos tarvitset apua lomakkeen täyttämiseen, tai jos sinulla on kysymyksiä luottokorttilaskusta, voit ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme numerossa +358(0) 204 292 920.
Korttitapahtumat varastetulla tai kadotetulla kortilla
Jos reklamaatiosi koskee ostoa tai nostoa varastetulla tai kadotetulla kortilla, sinun tulee välittömäsi sulkea korttisi.
Jos suljetulla kortillasi on tehty ostoja tai nostoja, sinun tulee tehdä rikosilmoitus. Oma vastuusi kortin käyttämisestä päättyy, kun olet sulkenut korttisi. Rikosilmoitus tulee liittää reklamaatiopyyntöön.
Verkko-ostot ja toistuvat maksut
Jos olet maksanut verkko-ostosi luottokortilla etkä saa maksamaasi tuotetta/palvelua, tai saamasi tuote on virheellinen, sinun tulee ensisijaisesti ottaa yhteyttä myyjään. Jos et saa apua myyjältä, voit reklamoida korttiostosi meille. Muista, että myyjällä on 30 päivää aikaa lähettää sinulle tilaamasi tuote. Säästä ja liitä kuitit, tilausvahvistus ja myyjäsi kanssa käydyt keskustelut reklamaatiolomakkeeseen.
Ota huomioon, että:
autonvuokraamoilla on oikeus veloittaa jälkikäteen esimerkiksi maksamattomista tankkauksista, sakoista ja tietulleista aiheutuvat kulut. Myös hotellit saavat veloittaa esimerkiksi minibaarista tehdyt maksamattomat ostot.
jos olet varannut matkan tai yöpymisen ilman peruutussuojaa, on myyjällä oikeus veloittaa sinulta kulut, vaikka peruuttaisit matkasi.
jos olet sitoutunut toistuvaan maksuun (esimerkiksi suoratoistopalvelu tai lehtitilaus), ja haluat päättää sen, sinun tulee ottaa yhteyttä myyjään ja peruuttaa tilaus.
Konkurssi
Jos yritys, josta olet ostanut tuotteen/palvelun menee konkurssiin, voit tehdä reklamaation. Huomaa, että tämä koskee pelkästään luottokortillasi tehtyjä maksuja.
Jos olet esimerkiksi varannut lennon ja lentoyhtiö tai matkatoimisto menee konkurssiin, sinun tulee aina ensisijaisesti kääntyä suoraan heidän puoleensa reklamoidaksesi ostosi.
Jos et saa apua lentoyhtiöltä tai matkatoimistosta, voit tehdä reklamaation meille. Säästä varausvahvistuksesi, tiedon peruutetusta lennosta sekä kommunikaation myyjän kanssa ja liitä se lomakkeeseen.
Jos et voi matkustaa, koska matkasi on peruttu, muistathan peruuttaa mahdolliset muut palvelut, jotka olet varannut, kuten lennot muiden lentoyhtiöiden kautta, hotellit ja retket.
Väärin veloitettu korttitapahtuma
Jos kortiltasi on veloitettu väärä summa, tai summa on veloitettu useaan kertaan, ota ensisijaisesti yhteyttä myyjään. Myyjällä on 30 päivää aikaa korjata tapahtuma. Jos et tänä aikana saa apua myyjältä, voit tehdä reklamaation meille. Liitä myyjän kanssa käyty keskustelu reklamaatioosi.
Voit myös reklamoida oston, jos et saanut rahoja, tai ainoastaan osan nostamastasi määrästä. Kuvaile tapahtuma tarkasti lomakkeessa.
Jos reklamaatiotasi ei hyväksytä, tarkista voitko saada korvausta vakuutuksen kautta. Lisää tietoa vakuutuksista löydät täältä