Siirry pääsisältöön

Emil, Premium Banker

Personal emil lonnstrom

Opiskeluaikoinani otin yhteyttä Tampereen konttoriin juuri oikeaan aikaan, siellä tarvittiin apua tuulivoimarahastomme lanseeraamiseen yhteydessä. Se osoittautui hyväksi jutuksi – minulle tarjottiin Premium Bankerin virkaa ja otin sen vastaan. Viihdyn erittäin hyvin Ålandsbankenilla, ensinnäkin hyvän yhteishengen ja mukavien, pätevien työkavereiden ansiosta, mutta pidän myös todella paljon siitä, että pankissa on mahdollista kehittyä ja edetä urallaan. Vaikka olen uusi eikä minulla ole kasapäin kokemusta, on helppoa saada äänensä kuuluville ja olla mukana vaikuttamassa. Se on hienoa – ehkä jopa hieman epätavallista. Kynnys ottaa yhteyttä muuhun organisaatioon on matala, ja sen myötä on mahdollista saada paljon uutta tietoa ja osaamista. Meillä on hyvä dialogi ja oman mielipiteen esittäminen on helppoa.

Valttikorttina henkilökohtainen palvelu

Työskentelen Premium Bankerina sijoituspuolella, mikä tarkoittaa, että annan taloudellista neuvontaa ja autan asiakkaita etsimään juuri heille sopivat ratkaisut. Koska Premium Banking on kokonaisvaltainen konsepti, tehtäväni on valaista asiakkaita kaikista mahdollisuuksista ja paketoida asiakkaan tarpeita vastaava kokonaisuus. Asetamme yhdessä asiakkaalle tavoitteita, ja minun tehtäväni on löytää keinoja niiden saavuttamiseen. Suuri osa työstä on henkilökohtaista palvelua, Premium Bankerina pidät aktiivisesti yhteyttä asiakkaisiin ja koska tunnet heidät niin hyvin, on myös helpompi tarjota heille mitä he tarvitsevat ja haluavat. Toimistotapaamisten lisäksi yhteydenpitoa hoidetaan sähköpostitse, puhelimitse ja digitaalisissa tapaamisissa, ja asiakkaat ovat tottuneet saamaan nopeaa palvelua omiin ongelmiinsa. Mielestäni se on melko epätavallista muiden pankkien Premium-segmenteissä. Puhelut tulevat minulle ja tarvittaessa välitän ne eteenpäin, jotta asiakkaiden ei itse tarvitse miettiä minne soittaa missäkin asioissa. Minusta se on erittäin arvostettua – ja epätavallista.

Yhteishenki ja kulttuuri

Oli helppoa päästä sisään työyhteisöön Ålandsbankenilla, perehdytys on laaja ja koko organisaation osaaminen on käden ulottuvilla. Saan työhöni paljon tukea säännöllisistä kokouksista sijoitustiimin kanssa. Rahoituksen pääperiaatteet ovat samat pankista riippumatta, mutta valikoima ja kulttuuri eroavat toisistaan. Rahoitusalan koulutuksen lisäksi kaksikielisyyteni on suuri etu työssäni. Tampereen konttorilla puhutaan enimmäkseen suomea, mutta pitkään työskennelleet kollegat ovat vuosien varrella oppineet paljonkin ruotsia! Roolista riippuen työssä pärjää hyvin yhdellä kielellä.

Arvot käytännössä

Vahva Ålandsbanken-henki näkyy selkeästi työpaikalla – olemme kunnianhimoisia ja tarjoamme asiakkaille henkilökohtaista palvelua – se on valttikortti tällä alalla. Vastuullisuuspuoli näkyy muun muassa vastuullisten sijoitustuotteiden tarjonnassa, sekä Åland Indexin ja Itämeriprojektin kautta. Sanoisin, että laaja valikoimamme on tämän kokoiselle toimijalle ainutlaatuista! Ålandsbankenissa on ilmiselvästi oikeat henkilöt oikeissa rooleissa.

Työn paras – ja haastavin puoli

Parasta työssäni on tyytyväinen asiakas, mutta se on myös haastavin puoli! Pitää löytää kokonaisratkaisu, johon myös asiakas on tyytyväinen – ja kyllä, tapaan onnistua siinä. Vapaa-ajallani harrastan urheilua – talvisin hiihdän paljon ja kesäisin juoksen ja pelaan tennistä. Se toimii hyvänä vastapainona konttorissa työskentelyyn!