21 kesäkuuta 2021
Suomi

Asiakastarina: JNT jakaa asiakkaidensa arjen

Alandsbanken maria hoglund 2021

Pietarsaaren seudun puhelin Oy, lähinnä JNT:nä tunnettu IT-, televisio- ja internetpalveluja tarjoava yritys, on toiminut vuodesta 1887 lähtien. Perinteikkään yrityksen pääpaino on Pohjanmaalla – lähes kaikilla asiakkailla on jonkinlainen linkki alueeseen.

– Asiakkaat arvostavat sitä, että olemme lähellä heitä. Meidät tavoittaa aina, tarjoamme henkilökohtaista palvelua ja jokainen saa puhua omaa murrettaan. Jaamme asiakkaidemme arjen, toimitusjohtaja Maria Höglund sanoo.

JNT tarjoaa palvelujaan noin 35 000 asiakkaalle – sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Yhtiöllä on 65 työntekijää ja sen liikevaihto on hieman yli 14 miljoonaa euroa.

Ala kehittyy kovaa vauhtia, joten on tärkeää määritellä, mitkä investoinnit ovat kannattavia pitkällä tähtäimellä.

– Mikä on oleellista asiakassegmentissämme? Liiketoiminnan pitää olla kestävää nyt, mutta myös tulevaisuudessa, Höglund sanoo.

JNT haluaa olla kehittämässä Pohjanmaata, ja varmistaa sen, että alue säilyy dynaamisena. Yhtiö rakentaa muun muassa kuituinfraa.

– Pitää olla helppo muuttaa tänne tai harjoittaa liiketoimintaa tällä alueella.

Yhteiskunnan kannalta kriittistä toimintaa

Koronapandemian aikana toimivien viestintäyhteyksien merkitys on kasvanut entisestään. Jos jokin ei toimi, Maria Höglund vakuuttaa, että JNT ratkaisee asiakkaidensa ongelmat.

– Varsinkin näinä poikkeuksellisina aikoina huomaamme, kuinka yhteiskuntakriittistä liiketoimintamme on. Meidän on oltava nöyriä ja sitoutua siihen, että kaikki toimii.

Yhtiön tavoitteena on jatkaa kasvuaan Pohjanmaalla, mutta tehdä sitä kestävällä tavalla. Kestävyyteen liittyvät tavoitteet ovat myös yksi syy siihen, että JNT on Ålandsbankenin tyytyväinen sijoitusasiakas.

– Arvopohjamme on samanlainen, ja Ålandsbankenin toimet ja kestävyysajattelu ovat pitkäjänteisiä.

Läheinen ja hyvä suhde omaan pankkiin on myös tärkeä.

– Rahoitusmarkkinoilla tapahtuu koko ajan jotain, ja loppujen lopuksi on kyse pääomasta ja rahavirroista. Silloin tarvitaan luotettava yhteistyötaho, jonka puoleen kääntyä, Höglund sanoo.

Tervetuloa pankkiin joka arvostaa sinua ja ympäristöä!