Haluatko säästää aikaa unelmalomasi suunnittelussa ja varauksissa? Premium- ja Private Banking -asiakkaana saat Concierge Service-palvelusta matkavinkkejä ja apua käytännön järjestelyihin.
Ammattitaitoista apua unelmamatkan suunnitteluun
Concierge-palvelun neuvojat laativat toimivan matkasuunnitelman, joka sopii sinun ja perheesi tarpeisiin ja toiveisiin. Jokainen matka on räätälöity juuri sinulle ja suunniteltu huolellisesti sopimaan budjettiisi.
Palvelun seitsemäntoista neuvojaa ovat riippumattomia matka- ja kokemusasiantuntijoita. Heille mikään ei ole mahdotonta järjestää ja moni heistä on asunut ulkomailla. He tuntevat hyvin Helsingin, Tukholman ja muiden Pohjoismaiden matkailumahdollisuudet. Kokemuksen ja kontaktien kautta heillä on hyvät tiedot myös Euroopan suurkaupungeista ja suosituimmista kohteista muualla maailmassa, aina New Yorkista Dubaihin saakka.
Ikimuistoisia elämyksiä
Concierge-palvelun kautta pääset käsiksi parhaisiin kokemuksiin, viihteeseen, yöpymisiin, ruokiin ja juomiin. Palvelusta saat apua kaikkeen aina ystävänpäiväkukkien lähettämisestä kahden viikon reissuun Yhdysvaltojen ympäri.
Neuvojat puhuvat kaikkia skandinaavisia kieliä ja englantia. Matka-asiantuntijat ovat aina ajan tasalla matkakohteesi ajankohtaisista tapahtumista.
Matkaneuvojat varaavat myös lippuja Pohjoismaiden suosituimpiin konsertteihin ja teatteri-, urheilu- sekä kulttuuritapahtumiin. He yksinkertaisesti hoitavat kaiken sen, mitä tarvitset ikimuistoisten elämysten kokemiseen.
Tyytyväisiä asiakkaita
Ålandsbankenin asiakaspalautteen mukaan Concierge-palvelun neuvojat tekevät kaikkensa varmistaakseen, että lomasuunnitelmat toteutuvat ja ylittävät odotukset.
Ennen lomamatkaa Kroatiaan neuvojat auttoivat yhtä asiakasta matkasuunnitelmassa ja etsivät tiedot kohteen lauttaliikenteestä, joukkoliikenteestä, kajakkivuokrauksesta sekä hyvistä ravintoloista. Pieni ylimääräinen apu loihti matkasta unohtumattoman.
Yhdessä tapauksessa neuvoja sai kontaktiensa avulla järjestettyä asiakkaat Nizzan ja Monacon suosituimpien yökerhojen vieraslistoille. Concierge-palvelu on jopa auttanut vaihtamaan Roomasta ostetun takin, joka osoittautui liian pieneksi asiakkaan palattua Suomeen. Tarvittiin monia puheluita ja sitkeyttä, mutta pian saatiin Suomeen uusi oikeankokoinen takki ja väärä takki lähetettiin takaisin vaatekauppaan Italiassa.
Hyvien neuvojen saaminen niin suuriin kuin pieniin ongelmiin mahdollistaa sen, että sinä asiakkaana voit rentoutua ennen matkaa ja sen aikana. Ja se on Concierge-palvelun tärkein tavoite.
Turvallisuus matkalla tuo vapautta
Teemme kaikkemme, jotta elämäsi olisi helpompaa ja turvallisempaa niin kotona kuin matkalla. Korttivakuutuksiemme ansiosta voit rentoutua lomallasi ja olla turvassa, vaikka matkalla tapahtuisikin jotain odottamatonta.
Olet vakuutettu
Premium- ja Private Banking -korttiisi kuuluu muun muassa kattava matkavakuutus. AIG Europe Limitedin (Suomen sivuliike) tarjoama matkavakuutus kattaa myös kanssasi matkustavat perheenjäsenet.
Matkavakuutus kattaa niin kotimaanmatkailun kuin kansainväliset matkat ympäri maailmaa. Vakuutus korvaa matkojen peruuttamisesta, viivästymisestä tai keskeyttämisestä aiheutuneet kulut. Lisäksi korvauksia saa kuluista, jotka aiheutuvat sairaudesta, onnettomuudesta tai kuolemantapauksesta. Jos onnettomuus tapahtuu matkan aikana ja matkatavarasi viivästyvät tai pahimmassa tapauksessa katoavat, voit olla rauhassa. Meiltä saamasi matkatavaramerkit sisältävät henkilökohtaisen koodin, ja sinun tarvitsee vain soittaa StopServiceen saadaksesi apua matkatavaroiden paikallistamiseen. Matkavakuutuksen kautta voit myös saada korvauksia kadonneista matkatavaroista.
Lisää turvallisuutta aluerajoituksella
Ennen matkaa kannattaa tarkistaa korttisi aluerajoitukset. Kortin käyttö voidaan rajata Suomeen tai laajemmalle alueelle Pohjoismaihin, Eurooppaan tai koko maailmaan. Muutat aluerajoituksia nopeasti ja helposti Mobiilipankin tai Internetkonttorin kautta. Suosittelemme laajentamaan aluetta vain, kun se on välttämätöntä, esimerkiksi ennen matkaa tai matkan aikana. Näin pienennät korttipetosten riskiä.
Muista lisäksi tarkistaa tilisi aina kun olet Internetkonttorissa tai Mobiilipankissa. Ota välittömästi yhteyttä Ålandsbankeniin, jos havaitset tilitapahtumia, joita et tunnista. Tilitapahtumat on hyvä tarkistaa säännöllisesti esimerkiksi kerran viikossa.
Kortit ja käteinen kotimaassa ja ulkomailla
Kortin käyttö lisääntyy usein kesällä ostosreissujen, ravintolakäyntien ja tapahtumien myötä. Valitettavasti tämä tarkoittaa myös sitä, että korttipetokset lisääntyvät. Noudata siis varovaisuutta, kun käytät pankkiautomaatteja uusissa paikoissa. Suojaa tunnuslukusi ja varo taskuvarkaita väenpaljoudessa. Jos korttisi varastetaan tai kadotat sen, saat nopeasti ja helposti apua StopServicen kautta. Suljet korttisi yhdellä puhelinsoitolla. Kortin sulkupalvelu on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.
Varmista myös, että maksat kortillasi ulkomailla paikallisessa valuutassa, koska se on yleensä edullisinta.
Identiteettivarkauden tuki turvanasi
Meille on tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi sekä kotona että ollessasi matkalla. Siksi tarjoamme Premium- ja Private Banking -asiakkaillemme myös identiteettivarkauden tuki -palvelun. Sen avulla saat apua identiteettivarkauden ja sen seurauksien estämiseen, havaitsemiseen ja rajoittamiseen. Jos passisi tai henkilökorttisi katoaa, tai jos joku yrittää väärinkäyttää henkilöllisyyttäsi, soita Identiteettivarkauden tukeen. Autamme sinua kaikissa käytännön asioissa.
Artikkeli lehdestä Ålandsbanking 1/2019 (julkaistu 03.06.2019)
Teksti: Anders Ström, kuva: Adobe Stock
5 vinkkiä onnistuneeseen lomaan:
1. Pyydä Concierge-palvelusta apua matkan
suunnitteluun - vain mielikuvitus on rajana
sille, mitä voit kokea lomasi aikana.
2. Kiinnitä laukkuihisi numeroidut
matkatavaramerkkisi.
3. Maksaessasi kortilla ulkomailla valitse
maksupäätteessä aina paikallinen valuutta.
4. Tarkista kortin turva- ja aluerajoitukset
ennen matkaa.
5. Pidä mukana tärkeät puhelinnumerot.
Sekä StopService- että Identiteettivarkauden
tuki ovat vain yhden puhelun päässä.
Puhelinnumerot löytyvät myös Mobiilipankin
puhelinluettelosta. Voit myös soittaa
numeroomme:
Soita +358 (0)201 443 250
Valitse seuraavista vaihtoehdoista:
StopService
- Korttien sulkupalvelu on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa (palvelu skandinaavisilla kielillä ja englanniksi)
- Matkatavara- ja avainpalvelu, hätäkäteinen ja hätämatkaliput on auki ma-pe klo 10-18
Identiteeettivarkauden tuki
- Avoinna ma-pe klo 10–18 (palvelu suomeksi ja ruotsiksi)
Korttivakuutukset
- Valitse 1 hätätilanteessa. SOS International on avoinna ympäri vuorokauden.
- Valitse 2 kortin muiden vakuutuspalveluiden osalta, avoinna ma-pe klo 10–18 (palvelu suomeksi ja ruotsiksi)
Pankkipalvelut
- Ålandsbankenin Asiakaspalvelu on avoinna ma-pe klo 8.30–18 (suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi)
Concierge Service-palvelu
- Avoinna ma-pe klo 10-18 (palvelu suomeksi ja ruotsiksi)
- Ma-pe klo 18-22 sekä lauantaisin klo 10-18 (palvelu skandinaavisella kielellä ja englanniksi)
-
Ålandsbanken BlogiLataa pdf
03.06.2019 -
Ålandsbanking
Lehti käsittelee Suomessa ajankohtaisia aiheita ja uutisia pankkimaailmasta.
Tervetuloa Ålandsbanking-lehtemme pariin! -
Ålandsbanken 100 vuotta
Tänä vuonna Ålandsbanken täyttää 100 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi olemme julkaisseet kirjan sisältäen 100 tarinaa ensimmäisten 100 vuotemme ajalta – Joakim Enegrenin kirjoittama "Sanningen om Ålandsbanken." Tällä sivulla tulemme julkaisemaan valikoituja kertomuksia kirjasta juhlavuoden aikana – tervetuloa mukaan tapahtumarikkaalle aikamatkalle!